Nos Partenaires

Stages de survie CEETS

Auteur Sujet: Ten Important Things To Know About Violence Written by Mad Duo.  (Lu 2105 fois)

27 novembre 2015 à 11:58:38
Lu 2105 fois

** Serge **

Ten Important Things To Know About Violence

Written by Mad Duo on 31 December, 2013.

You're going to want to read this in order to put the following 10 points into context; regardless. Some will read it and agree, some will read and disagree, some will debate intelligently. Regardless of COWAN!'s attempts to explain and debate academically, however, you can be sure at least some butt tears will flow.

Preparation to Act: 10 Important Things to Know About Violence

by Breach-Bang-COWAN!

1. Violence is not a bad word. It is just a word.

2. Violence is neither good nor evil.

3. More violence, sooner.

4. "Use of Force" could just as well be "Use of Violence."

5. "OODA Loop" is the single best but most frequently misunderstood term in the profession of arms.

6. Action may be driven by conscious and subconscious emotion, but does not depend on emotion to occur.

7. A cryptologist, a psychologist and a Franciscan monk continue to shape how we fight.

8. Training for violence is important, but training for what leads up to violent action is more important.

9. Violence should, if justified, be used with neither hesitation nor regret.

10. There is a silent A in OODA: Acceptance.

"The quality of your life is a direct reflection of the quality of your communication with yourself and others." - Anthony Robbins
http://jahozafat.com/0029585851/MP3S/Movies/Pulp_Fiction/dicks.mp3
"Communications without intelligence is noise; Intelligence without communications is irrelevant." ~ Gen. Alfred. M. Gray, USMC

27 novembre 2015 à 14:06:20
Réponse #1

Loriot

Ouaip... Pas grand chose à rajouter...
Si ce n'est que c'est vide de sens. (À mon esprit) peut être suis je bête et dans ce cas, je m'en excuse.
Symptomatique: ca ressemble au 10 plus grand monument, les dix plus grandes plages du monde, etc
Je vois pas trop...
Je dois être bête.
Quand Pourine veut la lune tu lui baises les pieds

27 novembre 2015 à 14:44:36
Réponse #2

** Serge **

En ouvrant le lien, on peut (re)lire un peu de matière concernant L'OODA loop. Ce qui n'est jamais du temps perdu.

Les 10 choses importantes citées en préambule ne sont que cela : un préambule.
"The quality of your life is a direct reflection of the quality of your communication with yourself and others." - Anthony Robbins
http://jahozafat.com/0029585851/MP3S/Movies/Pulp_Fiction/dicks.mp3
"Communications without intelligence is noise; Intelligence without communications is irrelevant." ~ Gen. Alfred. M. Gray, USMC

27 novembre 2015 à 18:38:20
Réponse #3

Merlin06

L'article entier est intéressant, il dépasse le basique et approfondit le mindset.  :up:
L'âme sûre ruse mal.
Le matin du grand soir il y aura de la confiture de bisounours au petit déjeuner.
Nous avons deux souverains, Dame Physique et Sire Temps.

Keep in mind

Bienveillance, n.f. : disposition affective d'une volonté qui vise le bien et le bonheur d'autrui. (Wikipedia).

« [...] ce qui devrait toujours nous éveiller quant à l'obligation de s'adresser à l'autre comme l'on voudrait que l'on s'adresse à nous :
avec bienveillance, curiosité et un appétit pour le dialogue et la réflexion que l'interlocuteur peut susciter. »

Soutenez le Forum

Les dons se font sur une base totalement libre. Les infos du forum sont, ont toujours été, et resteront toujours accessibles gratuitement.
Discussion relative au financement du forum ici.

Publicité

// // //